আপুনিও ৰেলত বিনামূলীয়াকৈ যাত্ৰা কৰিব বিচাৰে নেকি, এই ৰেলত কোনো টি টি নাহে, কাৰণ জানিবলৈ পঢ়িব।
By Good Assam
ভাৰতীয় ৰেলৱেৰ জৰিয়তে প্ৰতিদিনে লাখ লাখ যাত্ৰী যাত্ৰা কৰে। কিন্তু আপুনি জানেনে যে এনে এটা ৰেলপথ আছে য'ত মানুহে টিকট নোহোৱাকৈ বিনামূলীয়াকৈ যাত্ৰা কৰে। এই ঠাইখন ক’ত আছে জানিবলৈ পঢ়িব।
ভাৰতীয় ৰেলৱেক দেশৰ জীৱনৰেখা বুলি কোৱা হয়। প্ৰতিদিনে ৰে’লপথেৰে যাত্ৰা কৰে লাখ লাখ লোক। ৰেলৱেত যাত্ৰা কৰাৰ সময়ত প্ৰতিজন যাত্ৰীয়ে টিকট লৈ যাত্ৰা কৰিব লগা হয়। কিন্তু আজি আপোনালোকক ক'ম এখন ৰেলৰ কথা, য'ত টিকট নোহোৱাকৈ যাত্ৰা কৰিব পাৰি। হয়, নাই টি টিও এই ৰেলত নাহে।
ভাৰতীয় ৰেলৱে বিশ্বৰ চতুৰ্থ বৃহত্তম ৰেল নেটৱৰ্ক। ইয়াত প্ৰতিদিনে লাখ লাখ যাত্ৰী ৰেলযোগে যাত্ৰা কৰে আৰু প্ৰতিদিনে প্ৰায় ১৩ হাজাৰ ৰে’ল ৰে’লৱে চলাচল কৰে। কিন্তু ৰেলৱেত বিভিন্ন ক্লাছত যাত্ৰা কৰিবলৈ প্ৰতিজন যাত্ৰীয়ে টিকট কিনিব লাগিব। আপুনি আপোনাৰ সুবিধা আৰু বাজেট অনুসৰি জেনেৰেল, স্লিপাৰ, এচি (তৃতীয়, দ্বিতীয় আৰু প্ৰথম) আদি বিভিন্ন ক্লাছৰ বিকল্প থকা ৰেলৱে ৰেলত যাত্ৰা কৰিব পাৰে।
এই ৰেলখনত টিকট নোহোৱাকৈ যাত্ৰা কৰিব পাৰি :
ভাৰতত এনে এখন ঠাই আছে য'ত মানুহে বিনামূলীয়াকৈ যাত্ৰা কৰিব পাৰে। হয়, আপুনি জানি আচৰিত হ’ব যে প্ৰায় ৭৫ বছৰ ধৰি এই ট্ৰেইনখনত মানুহে বিনামূলীয়াকৈ ভ্ৰমণ কৰি আহিছে। অৱশ্যে এই ৰেলখন কেৱল এটা নিৰ্দিষ্ট পথতহে চলে।
এই স্থানত ৰেলযোগে বিনামূলীয়াকৈ যাত্ৰা কৰিব পাৰিব
যদি আপুনি ৰেলযোগে বিনামূলীয়াকৈ যাত্ৰা কৰিব বিচাৰে তেন্তে পঞ্জাৱ আৰু হিমাচল প্ৰদেশৰ সীমান্তত থকা ভকৰা আৰু নংগল পথত কৰিব পাৰিব। ইয়াক ভকৰা বিয়াছ পৰিচালনা সমিতিৰ দ্বাৰা পৰিচালিত আৰু পৰিচালনা কৰা হয়। হয়, এই ৰেলখনৰ নাম ভকৰা-নংগল। ভকৰা-নংগল বান্ধ বিশ্বৰ ভিতৰতে সৰ্বোচ্চ সৰল মাধ্যাকৰ্ষণ শক্তিৰ বান্ধ হিচাপে বিখ্যাত। কেৱল এয়াই নহয়, ইয়াক চাবলৈ দূৰ-দূৰণিৰ পৰা পৰ্যটক আহে। এই ৰেলখনে ছতলেজ নদী আৰু শিৱলিক পাহাৰ হৈ ১৩ কিলোমিটাৰ দূৰত্ব অতিক্ৰম কৰে।
নংগল, পঞ্জাৱ, ভকৰা আৰু হিমাচল প্ৰদেশৰ মাজত চলি থকা ভকৰা-নংগল ৰে’লখনে ১৩ কিলোমিটাৰ দূৰত্ব অতিক্ৰম কৰে। ই ছটলেজ আৰু শিৱলিক পাহাৰৰ মাজেৰে পাৰ হৈ যায়। ভকৰা-নংগল ৰেলখন অতি অনন্য বুলি গণ্য কৰা হয় কাৰণ ইয়াৰ ৭৫ বছৰীয়া ইতিহাসত কোনো যাত্ৰীৰ পৰা কেতিয়াও ভাড়া সংগ্ৰহ কৰা হোৱা নাই।
প্ৰতিদিনে শ শ লোকে ভ্ৰমণ কৰে -
প্ৰতিদিনে এই ৰেলযোগে প্ৰায় ৮০০ জন লোকে যাত্ৰা কৰে। কিন্তু ২০১১ চনত ভকৰা বিয়াছ মেনেজমেণ্ট ব’ৰ্ডে আৰ্থিক লোকচানৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি এই বিনামূলীয়া সেৱা বন্ধ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিল। কিন্তু পিছত সিদ্ধান্ত লোৱা হ’ল যে এই ৰে’লখনক উপাৰ্জনৰ উৎস হিচাপে গণ্য কৰা নহ’ব, বৰঞ্চ ইয়াক ঐতিহ্য আৰু পৰম্পৰা হিচাপে চাব লাগে। উল্লেখযোগ্য যে ১৯৪৮ চনত ভগৰা-নংগল মথাউৰি নিৰ্মাণৰ কাম আৰম্ভ হৈছিল, য’ত ৰে’লৱেৰ পৰা বহুখিনি সহায় লোৱা হৈছিল। সেই সময়ত এই ৰেলখনে শ্ৰমিক আৰু মেচিন পৰিবহণৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল। ইয়াৰ পিছত ১৯৬৩ চনত যেতিয়া এই মথাউৰিটো আনুষ্ঠানিকভাৱে মুকলি কৰা হৈছিল, তেতিয়াৰ পৰাই প্ৰতিদিনে শ শ পৰ্যটকে এই ৰে’লৰ যাত্ৰা উপভোগ কৰি আছে।