( অপূৰ্ব দাস )
কণী সন্দৰ্ভত মানুহৰ যুক্তি বেলেগ বেলেগ। নিৰামিষভোজী লোকসকলে বিশ্বাস কৰে যে কণী কুকুৰাই দিয়ে, সেয়েহে ইয়াক নন-ভেজ (আমিষ ) বুলি গণ্য কৰা হ’ব। আনহাতে বিজ্ঞানীৰ তত্ত্বই মানুহৰ এই যুক্তি মিছা বুলি প্ৰমাণ কৰে। ইয়াৰ আঁৰৰ বিজ্ঞানীসকলে কয় যে যদি গাখীৰ নিৰামিষ হ’ব পাৰে তেন্তে কণী নহয় কিয়? গাখীৰও জীৱ-জন্তুৰ পৰা আহে গতিকে কেনেকৈ নিৰামিষ হৈ পৰিল?
অৱশ্যে এই তত্ত্বক ন্যায্যতা প্ৰদান নকৰা কিছুমান লোক আছে। মানুহে কয় যে কণীৰ পৰা পোৱালি এটা ওলাই অহাৰ বাবে ই নিৰামিষভোজী নহয় । বিজ্ঞানীসকলে ইয়াৰো উত্তৰ দিছে - আচলতে বজাৰত পোৱা সকলো কণী ষিক্ত নহয়। অৰ্থাৎ ব্ৰইলাৰৰ এই কণীবোৰৰ পৰা কেতিয়াও পোৱালি ওলাই নাহে। এনে পৰিস্থিতিত যদি এই যুক্তি মানি লোৱা হয় তেন্তে কণীটো নিৰামিষ।
কণীত তিনিটা তৰপ থাকে। প্ৰথমতে খোলা, দ্বিতীয়তে বগা আৱৰণ আৰু তৃতীয় কণীৰ কুহুম অৰ্থাৎ হালধীয়া অংশ। কণীৰ ওপৰত কৰা এক গৱেষণাৰ মতে ইয়াৰ বগা ৰঙৰ কেৱল প্ৰটিন থাকে আৰু কণীৰ কুহুমতো প্ৰথম অৱস্থাত কোনো প্ৰাণী নাথাকে। সেয়েহে কবলৈ গ'লে কণীৰ বগা অংশ আৰু কুহুমটো প্ৰথম অৱস্থাত ( মতা কুকুৰাৰ সৈতে মিলন নোহোৱা অৱস্থাত ) এবিধ গাখীৰৰ দৰে নিৰামিষ খাদ্য ।
বৈজ্ঞানিক যুক্তি -
প্ৰটিনৰ লগতে কণীৰ কুহুমত কলেষ্টেৰল আৰু চৰ্বিও ভাল পৰিমাণে থাকে। মাইকী কুকুৰাটো এটা মতা কুকুৰাৰ সংস্পৰ্শলৈ অহাৰ পিছতহে কণীৰ বিকাশ হয়। ইয়াত মিলনৰ ফলত হোৱা গেমেট কোষ থাকে যিয়ে ইহঁতক আমিষভোজী কৰি তোলে। যদি মতা কুকুৰাৰ সৈতে মিলন ঘটিছে তেন্তে ঘৰুৱা কুকুৰাৰ কণী আমিষ হ'য়।
আনহাতে বজাৰৰ ব্ৰইলাৰৰ কণীত এনেকুৱা একো নহয়। সেয়েহে বজাৰৰ ব্ৰইলাৰৰ কণী নিৰামিষ।
বিদ্ৰ : ধৰ্মীয় বিশ্বাসত আঘাত দিয়াৰ বাবে নহ'য়।