By Good Assam
হিমাচল প্ৰদেশৰ এখন গাঁও লিটিল গ্ৰীচ বুলিও কোৱা হয়। বিশ্বৰ আটাইতকৈ পুৰণি সংবিধানৰ বাবে ইয়াক দেশৰ আটাইতকৈ পুৰণি গণতান্ত্ৰিক গাঁও বুলি গণ্য কৰা হয়। অৱশ্যে ইয়াৰ জনসাধাৰণে সৰ্বাধিক ভাং, গাঞ্জা হাছিছ উৎপাদন কৰে, যিটো চৰকাৰৰ বাবে এক ডাঙৰ সমস্যা। হাছিছ হৈছে গাঞ্জা গছৰ পৰা প্ৰস্তুত কৰা এক নিচাযুক্ত দ্ৰব্য। এই গাঁৱত আন এক ভিন্ন পৰম্পৰা আছে।
ভাৰতৰ প্ৰতিটো অঞ্চলৰ নিজস্ব বেলেগ বেলেগ পৰম্পৰা আছে। তেনে এখন ভিন্ন পৰম্পৰাৰ গাঁও হিমাচল প্ৰদেশৰ কুল্লু জিলাৰ। কুল্লু জিলাৰ মালানা গাঁৱৰ নিজাকৈ সুকীয়া আইন আছে। এই গাঁৱত পৰ্যটকে যিকোনো বস্তু স্পৰ্শ কৰাত নিষেধাজ্ঞা আৰোপ কৰা হৈছে। ইয়াত দিয়া জাননীত লিখা আছে যে যদি বাহিৰৰ মানুহে ইয়াত কিবা এটা স্পৰ্শ কৰে তেন্তে তেওঁলোকে ১০০০ টকা জৰিমনা ভৰিব লাগিব। এই জৰিমনা ২৫০০ টকা পৰ্যন্ত আৰোপ কৰিব পাৰিব।
মালানা গাঁৱত এই নিষেধাজ্ঞা ইমানেই কঠোৰভাৱে বলবৎ কৰা হৈছে যে বাহিৰৰ পৰা অহা লোকসকলে ইয়াৰ দোকানত ৰখা সামগ্ৰীবোৰকো চুব নোৱাৰে। ইয়ালৈ অহা পৰ্যটকে খাদ্য সামগ্ৰী কিনিবলৈও দোকানৰ বাহিৰত টকা ৰাখে। ইয়াৰ পিছত দোকানীজনে পৰ্যটকজনে উল্লেখ কৰা বস্তুটো দোকানৰ সন্মুখত মাটিত ৰাখে।
মালানাৰ সংবিধান বিশ্বৰ আটাইতকৈ পুৰণি। ইয়াত সংবিধানখনক আটাইতকৈ পুৰণি বুলি গণ্য কৰা হয়। তেওঁলোকৰ নিজস্ব আইন আছে, যিবোৰ ইমানেই কঠোৰ যে অপৰাধীয়ে তেওঁলোকক ভয় কৰে। সেইবাবেই ইয়াৰ জনসাধাৰণে ভাৰতীয় সংবিধানত বিশ্বাস নকৰে। পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ পুৰণি গণতান্ত্ৰিক গাঁও বুলি কোৱা হয়। পাহাৰেৰে আগুৰি থকা মালানা গাঁও হিমাচল প্ৰদেশৰ কুল্লু জিলাৰ। এই গাঁৱৰ নিজা সংসদও আছে। ইয়াৰ সংসদত সৰু-ডাঙৰ দুটা ঘৰ আছে। উচ্চ সদনত ১১ জন সদস্য আছে, ইয়াৰে গাঁৱৰ মানুহে ৮ জন সদস্য নিৰ্বাচন কৰে। বাকী তিনিজন স্থায়ী সদস্য হ’ল কৰ্দাৰ, গুৰ আৰু পূজাৰী। সদনৰ প্ৰতিটো ঘৰৰ পৰা এজনকৈ বয়সস্থ সদস্য।
সংসদ কেনেকৈ চলি থাকে?
কুল্লু জিলাৰ মালানা গাঁৱৰ সংসদৰ উচ্চ সদনত যদি কোনো সদস্যৰ মৃত্যু হয়, তেন্তে সমগ্ৰ সদন পুনৰ গঠন কৰা হয়। ইয়াৰ উপৰিও মালানা গাঁৱত আইন-শৃংখলা বজাই ৰাখিবলৈ নিজাকৈ আইন, থানা আৰু অন্যান্য প্ৰশাসনিক বিষয়া আছে। মালানাত সংসদৰ কাৰ্য্যবিধি চৌপালৰ ৰূপত হয়। ইয়াত ওপৰৰ সদনৰ সকলো ১১ জন সদস্যই ওপৰত বহি থাকে, আনহাতে সৰু ঘৰৰ সদস্যসকল তলত বহি থাকে। গাঁওখনৰ লগত জড়িত সকলো বিষয় সদনৰ কাম-কাজৰ সময়তে সিদ্ধান্ত লোৱা হয়। যদি কোনো বিষয়ত সদনে সিদ্ধান্ত ল’ব নোৱাৰে, তেন্তে জামলু দেৱতাই সিদ্ধান্ত লয়। ইয়াৰ মানুহে জামলু ঋষিক দেৱতা হিচাপে পূজা কৰে। তেওঁৰ সিদ্ধান্ত গাঁৱৰ ৰাইজৰ বাবে চূড়ান্ত।
গাঁওখনৰ নাম ‘লিটিল গ্ৰীচ’ কিয়?
ভাৰত আৰু গ্ৰীচৰ পণ্ডিতৰ এটা দলে মালানা গাঁৱৰ ওপৰত গৱেষণা কৰি আছিল। গৱেষকসকলৰ মতে মালানা গাঁৱৰ মহাযোদ্ধা আলেকজেণ্ডাৰৰ সৈতে প্ৰত্যক্ষ সম্পৰ্ক আছে। খ্ৰীষ্টপূৰ্ব ৩২৬ চনত যেতিয়া আলেকজেণ্ডাৰে ভাৰতক আক্ৰমণ কৰিছিল, তেতিয়া তেওঁ প’ৰাছৰ সৈতে চুক্তি কৰিব লগা হৈছিল। আলেকজেণ্ডাৰ গ্ৰীচলৈ উভতি আহিছিল যদিও তেওঁৰ সৈন্যৰ কিছু সৈনিকে হিমাচল প্ৰদেশৰ মালানা গাঁৱত বসতি স্থাপন কৰিছিল। সেয়ে ইয়াৰ মানুহে নিজকে আলেকজেণ্ডাৰৰ সৈন্যৰ বংশধৰ বুলি গণ্য কৰে। সেয়েহে ইয়াক আলেকজেণ্ডাৰৰ সৈন্যৰ গাঁও বুলিও কোৱা হয়। কিন্তু এইখন আলেকজেণ্ডাৰৰ সৈন্যৰ গাঁও আছিল বুলি কোনো ঐতিহাসিক প্ৰমাণ পোৱা নাযায়। ইয়াত কথিত ভাষণতো কিছুমান গ্ৰীক শব্দৰ ব্যাপক ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে।
ঋষি জামলু আৰু ৰজা আকবৰ
ভাৰতত দীৰ্ঘদিন ধৰি ৰজা, মহাৰাজ, নবাব আৰু সম্ৰাট শাসনত আছিল। আজিও গৱালিয়ৰ, জয়পুৰ অথবা আন ঠাইৰ কোনো কোনো ৰাজপৰিয়ালৰ লোকক আগৰ দৰে সন্মান দিয়া হয়। মালনা এখন গাঁও য'ত আজিও আকবৰ পূজা কৰা হয়। অৱশ্যে ইয়াৰ কাৰণ আকবৰৰ মহত্ত্ব নহয়, বৰঞ্চ জনসাধাৰণৰ মাজত বিশ্বাস কৰা হয় যে জামলু ঋষিক পৰীক্ষা কৰিবলৈ এসময়ত সম্ৰাটে বৰফ পৰিবলৈ অনুৰোধ কৰিছিল। ইয়াৰ ওপৰত ঋষি জামলুৱে এক অলৌকিক কাম কৰি নিয়ৰ সৰিবলৈ বাধ্য কৰালে। তেতিয়াৰ পৰাই মালনাবাসীয়ে প্ৰতি বছৰে ফাগুন মাহত ফাগলী উৎসৱত আকবৰক পূজা কৰে।
ছাগলীৰ মৃত্যু হ'লে দোষী সাব্যস্ত:
হিমাচল প্ৰদেশৰ এই গাঁৱত ড্ৰাগছৰ ব্যৱসায় চলি থাকে । এই গাঁওখন সমগ্ৰ বিশ্বতে হাছিছ আৰু চৰাৰ বাবে বিখ্যাত। হাছিছ আৰু চৰা হৈছে নিচাযুক্ত দ্ৰব্য। হাছিছ গাঞ্জা গছৰ পৰা প্ৰস্তুত কৰা এক নিচাযুক্ত দ্ৰব্য। ইয়াত উৎপাদিত হোৱা নিচাযুক্ত চৰাবোৰক সমগ্ৰ বিশ্বতে ‘মালানা ক্ৰীম’ বুলি কোৱা হয়। মালানাত ড্ৰাগছৰ ব্যৱসায় বন্ধ কৰাটো হিমাচল প্ৰদেশ চৰকাৰৰ বাবে এক ডাঙৰ প্ৰত্যাহ্বান। কেইবাবাৰো অভিযান চলোৱাৰ পাছতো এই গাঁৱত এই ব্যৱসায় সম্পূৰ্ণৰূপে বন্ধ কৰা সম্ভৱ হোৱা নাই। এই গাঁওখনতো এক অদ্ভুত পৰম্পৰা আছে। দুটা পক্ষৰ মাজত বিবাদ হ’লে দুটা ছাগলীৰ আহ্বান কৰা হয়। ইয়াৰ পিছত দুয়োপক্ষই অনা ছাগলীৰ ভৰিত ছিদ্ৰ কৰি বিষ ভৰাই দিয়া হয়। ইয়াৰ পিছত যি পক্ষৰ ছাগলীৰ প্ৰথম মৃত্যু হয়, সেই পক্ষক দোষী বুলি গণ্য কৰা হয়। কেৱল এয়াই নহয়, এই সিদ্ধান্তক লৈ গাঁৱৰ কোনেও প্ৰশ্ন উত্থাপন নকৰে।